En les conclusions sobre el
sistema educatiu, es manifesta que l’educació és un element bàsic per al
desenvolupament, la socialització i la promoció personal. Ha de ser eina
d'equitat. Per tant, l'administració educativa ha de garantir la igualtat
d'oportunitats i la provisió dels recursos necessaris que siguin necessaris per
assolir els objectius d'atenció a les persones, qualitat acadèmica i compromís
social. És des del sistema educatiu que es facilita l'aprenentatge personal i
col•lectiu per formar part d'una societat amb valors ètics, socials i culturals
de manera que les diferències no esdevinguin desigualtats.
Altres aspectes importants
del document de conclusions són que el català ha de ser la llengua vehicular i
social del sistema educatiu, com també ho han de ser, l’aranès en el seu
territori i la llengua de signes catalana. Pel que fa a l’acollida de la
població escolar d’orígens diversos, s’hi remarca que caldrà trobar l’equilibri
entre afavorir el plurilingüisme i el coneixement de la llengua del país.
Cal garantir l'educació dels
0 a 3 anys i universalitzar dels 3 als 18. A més, el sistema
educatiu ha de proveir una formació integral en la ètica i els valors
democràtics: la participació, la igualtat, la laïcitat, la solidaritat, la
cohesió, la cultura de la pau, la inclusió, la coeducació i la resolució
pacífica de conflictes. Igualment ha de fomentar l’esperit crític i la
creativitat, més enllà de la també necessària adquisició de coneixements, habilitats
i del desenvolupament de capacitats.
Avui, a Catalunya segle XXI
parlarem d’aquestes conclusions i propostes per al debat de l’àmbit del sistema
Educatiu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada