diumenge, 27 de juliol del 2014

ARA ÉS L'HORA: Parlem del telemàrqueting i de les samarretes (1)


Com ja sabeu, des del 17 de juliol, tenim engegada la campanya unitària de la societat civil ARA ÉS L'HORA, que té un sol objectiu: votar i guanyar el 9 de novembre. 

Dos temes han irromput com un mamut a l'inici ja de la campanya; el telemàrqueting i les samarretes no oficials, és a dir; samarretes pirates il·legals... Cal parlar-ne una mica. 

El primer que cal dir és que són falsos tots els WhatsApp, twitter, etc que diuen que aquesta campanya és una estafa. Alguns, sobretot al principi, han estat enviats amb bona fe, segur... però permeteu-me que us digui que avui, passats ja 10 dies de desmentiments, m'atreveixo a dir que la mala fe predomina sobre la bona.

La campanya de telemàrqueting que hem posat en marxa ha estat sempre en els plans de la campanya unitària a partir de l’experiència dels professionals que la dirigeixen tècnicament i estratègica. És el mateix tipus de campanya que han fet servir entitats com Omnium (captació de milers de socis els darrers anys) i de l’experiència d’altres ONG’s locals i internacionals (Plataforma per la Llengua, Intermón, Creu Roja...) així com de campanyes polítiques internacionals.

A més dels donatius, aquesta  campanya de trucades a 150.000 persones ens serveix per derivar moltes altres donacions directes al web de persones que ho volen fer directament i per recordar a tothom que s’ha d’inscriure a la V i fer-se voluntari. Es una bona eina també de difusió de la campanya.

La llista de persones a qui es truca és totalment legal, pròpia de l’empresa, i en cap cas l’hem proporcionat ni Òmnium, ni l’Assemblea.

L’empresa responable és completament solvent i seriosa, liderada per una persona que porta molts anys treballant telemàrqueting al voltant del catalanisme. Per això la seva llista de clients és bona i efectiva. El contingut de la conversa telefònica i la qualitat de les teleoperadores ha estat revisat personalment per la coordinació de la campanya.

Les dades que es demanen son les normals en qualsevol transacció telefònica o d’internet: la targeta bancària o la domiciliació bancària. El tractament de totes les dades està totalment regulat per la llei i en cap cas es pot utilitzar fraudulentament. A més, qui se'n fa càrrec no és l'empresa de telemàrqueting, sinó directament Omnium Cultural, per tal de garantir la transparència i per poder tenir els beneficis fiscals que corresponen a aquest tipus de donatiu.

Finalment afegir que totes les trucades que s’han efectuat fins el moment estan gravades d’acord amb la llei, per controlar-ne la qualitat i per evitar qualsevol us fraudulent del procés. Si algú volgués fer-ne un seguiment estan disponibles.

Més encara....  Si algú te un dubte sobre l’autenticitat de la trucada podrà demanar que se li envii un mail directament des del correu de la campanya amb informació sobre la mateixa, de manera que podrà comprovar l’autenticitat de la procedència de la trucada abans de donar cap dada.

Una reflexió final: Tot i que potser no és el cas, l’enviament massiu de WhatsApp és una tàctica habitual en campanyes d’aquest tipus per desestabilitzar l’oponent. Hem de ser conscients que ens passaran moltes coses d’aquestes perquè estem jugant molt fort i buscaran posar-nos nerviosos permanentment.  Hem d’ afrontar cada problema de cara, i per tant amb un nivell d’autocrítica i d’exigència màxims, però no podem caure en el nerviosisme paralitzador, hem decidit guanyar i hem d’avançar en la direcció que ens hem proposat sense aturar-nos.

ARA ÉS L'HORA


Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada