dissabte, 4 de gener del 2014

La poesia


M'agradaria fer servir també aquesta espai per fer-vos arribar una altra de les meves passions: la poesia.

Es fa complicat definir què és la poesia. Les definicions podrien ser múltiples, com múltiples i varidades són les nostres pròpies personalitats. Per això, m'és molt més fàcil recórrer a les pròpies definicions dels i de les poetes: 

Joan Fuster. Poesia és l’art de dir bellament les coses… Hauríem de rectificar la definició: poesia és l’art –o la virtut- de dir exactament les coses…Exactament.

Montserrat RoigNecessito cada vegada més aquesta força dels poetes, perquè em fa redescobrir el valor i el so de les paraules.

Maria Mercè MarçalPer a mi, la poesia és una mena de mirall que reflecteix una lluita interior entre aquest ésser entrebancant, colonitzat, mut o parlant a penes una llengua abolida, que em clava al passat, i l’impuls que m’allibera d’aquesta escena closa, moltes voltes, mitjançant la paraula. Dansa d’ombres i de màscares que els mots re-presenten, interpreten o juguen, quasi sense entreactes. I sense treva.

Joan Brossa.  
Després d'escriure el poema,
els límits de la pàgina ja no són
on va ser tallat el paper.

Tot seguit, a mesura que el temps m'ho permeti, us aniré penjant diversos estudis i treballs que vaig fer ja fa uns anys sobre alguns dels i de les principals poetes del nostre país. 

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada