diumenge, 18 de desembre del 2016

Jaufré Rudel (6. Una cançó: "Lanquan li jorn son lonc mai")

Una cançó per comentar i analitzar:
                                 I
Lanquan li jorn son lonc en mai
M'es be;hs dous chans d'auzelhs de lonh,
E quan mi sui partitz de lai
Remembra·m d'un' amor de lonh:
Vau de talan embroncx e clis                                       
5
Si que chans ni flors d'albespis
No·m platz plus que l'iverns gelatz.
II
Ja mais d'amor no'm jauzirai
Si no'm jau d'est'amor de lonh;
Que gensor ni melhor no·n sai                                     
10
Ves nulha part, ni pres ni lonh;
Tant es sos pretz verais e fis
Que lai el reng dels Sarrazis
Fos hieu per lieis chaitius clamatz!
III
Iratz e gauzens m'en partrai,                                          15
S'ieu je la vei, l'amor de lonh;
Mas non sai quoras la veyrai,
Car trop son nostras terras lonh:
Assatz hi a pas e camis,
E per aisso no'n sui devis ...                                          20
Mas tot sia cum a Dieu platz!
IV
Be·m parra jois quan li querray,
Per amor Dieu, 1'alberc de lonh:
E, si's lieis platz, alberguarai
Pres de lieis, si be·m sui de lonh:                                 25
Adoncs parra·l parlamens fis
Quan drutz lonhdas et tan vezis
Qu'ab bels digs jauzira solatz.
IV

Be tenc to Senhor per vreai
Per qu'ieu veirai l'amor de lonh;                                    30
Mas per un ben que m'en eschay
N'ai dos mals, quar tan m'es de lonh:
Ai! car me fos lai pelegris,
Si que mos fustz e mos tapis
Fos pels sieus belhs huelhs remiratz!                           35
V
Dieus que fetz tot quant ve ni vai
E formet sest'amor de lonh
Mi don poder, que cor ieu n'ai,
Qu'ieu veya sest'amor de lonh,
Verayamen, en tals aizis,                                                                      40
Si que la cambra e·l jardis
Mi resembles tos temps palatz!
VI
Ver ditz qui m'apella lechai
Ni deziron d'amor de lonh,
Car nulhs autres jois tan no·m plai                                           45
Cum jauzimens d'amor de lonh.
Mas so qu'ieu vuelh m'es atahis,
Qu'enaissi·m fadet mos pairis
Qu'ieu ames e nos fos amatz!
VII
Mas so q'ieu vuoill m'es atahis                                                 50
Totz sia mauditz lo pairis
Qe'm fadet q'ieu non fos amatz!

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada