dimarts, 21 de novembre del 2017

Vàrem fer una promesa: res de rendir-se! (Per als presos polítics catalans)


No surrender és una cançó de l'àlbum de Bruce Springsteen Born in the USA

El 8 de juliol de 2017, Vilanova de Bellpuig va aconseguir unir 1.004 músics per interpretar aquesta cançó (Veieu el vídeo de més amunt).

La lletra de No surrender m'ha semblat molt apropiada per als moments polítics, incerts i plens de tensió que viu Catalunya. Molts de nosaltres, alguns ja fa molts anys, també vam fer una promesa similar. Una promesa que volem complir i que ens agradaria transmetre als compatriotes, als nostres presos polítics, tancats a presons espanyoles.

No ens rendirem!

Ens vam haver d’escapar de classe,
havíem de fugir d’aquests ximples.
Vam aprendre més d’una cançó de tres minuts
que el que vam aprendre a l'escola.

Aquesta nit escolto el so de tambors del  barri.
Puc sentir que el meu cor comença a bombejar.
Dius que estàs cansat,
i que només vols tancar els ulls
i seguir als teus somnis.

Vam fer una promesa;
vàrem jurar que sempre la recordaríem:
Res de retirar-se, nena, res de rendir-se!

Con soldats en una nit d’hivern,
amb el jurament de defensar.
Res de retirar-se, nena, res de rendir-se!

Ara, els rostres joves es tornen tristos i vells;
I¡i els cors de foc, creixen freds.
Vam jurar que seríem germans contra el vent.
Jo estic a punt per tornar-me jove de nou,
i escoltar la veu de la teva germana
cridant-nos des de casa, cfeuant el camp obert.

Bé, potser podríem ficar-nos en algun lloc
                                       amb aquests tambors i aquestes guitarres                                                           
Vam fer una promesa;
vàrem jurar que sempre la recordaríem:
Res de retirar-se, nena, res de rendir-se!

Germans de sang sota la nit tempestuosa
Amb el jurament de defensar
Res de retirar-se, nena, res de rendir-se!

Aquesta nit als carrers, els llums es tornen tènues.
Les parets de la meva habitació em cauen a sobre.
Hi ha una guerra allà fora encara propagant-se;
dius que ja no és cosa nostra guanyar.

Jo vull dormir, sota tranquils cels,
al llit de la meva amant
Amb un país obert de bat a bat en els meus ulls
i aquests romàntics somnis al meu cap.

Vam fer una promesa;
vàrem jurar que sempre la recordaríem:
Res de retirar-se, nena, res de rendir-se!

RES DE RENDIR-SE!




Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada