dilluns, 21 de gener del 2019

2019: L'any Brossa


 

Mentre el meu amor vigila les cantonades,
pinto amb un esprai vermell en una paret:

Visquen els Països Catalans!
                                           
                                                                  Joan Brossa. Poemes públics, 1974-1975

Dissabte passat, 19 de gener, es van complir cent anys del naixement de Joan Brossa. La Fundació que porta el seu nom ho vol commemorar  amb la celebració de l’Any Brossa, que s’allargarà fins al 30 de desembre, data en què es compliran els vint anys de la seva mort.

Un Any Brossa, però, que caldrà tirar-lo endavant amb pressupost zero. Sens dubte, un repte per a la Fundació que necessitarà de la plena col·laboració i generositat dels creadors que no podran comptar amb cap mena de subvenció ni de recursos econòmics que els permetin crear espectacles, accions o recerques sobre el gran poeta català.

Us convido a llegir o rellegir alguns dels posts que tinc penjats sobre Joan Brossa que us poden ajudar a introduir-vos en la figura i l’obra de l’artista i del poeta.

El primer post en que citava Brossa data del 4 de gener de 2014 La poesia

El surrealisme a Catalunya (4) del 5 d'octubre de 2015

Els Entra-i-.surts de Brossa del 3 de febrer de 2016



El 14 de febrer de 2016 moria Muriel Casals. El meu comiat va  ser en forma d'un sonet de Brossa Per a tu, Muriel, aquest "Brindis"




El 27 de febrer de 2016, tancàvem el passeig amb Brossa amb Final, acompanyats de M.M.Marçal, del passeig amb Brossa (la sextina)

El 2 de març de 1974 es complien 42 anys de l'assassinat de Puig Antic. El recordàvem amb l'elegia que li va dedicar Joan Brossa:  2 de març de 1974. Fa 42 anys

I el darrer, fins ara, és molt recent. El 25 de novembre de 2018 vaig complir els 70 anys. Ho vaig voler celebrar acompanyat també de Joan Brossa Vaig i vinc sota la pluja... Un nou 26 de novembre

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada