De la
mateixa manera que s’ha de recuperar la credibilitat en la política i els
polítics, és necessari que també passi amb la funció pública i això depèn tant
de la reestructuració de l’administració pública com de la revaloració del
sentit de servei públic dels treballadors d’aquesta administració.
Estructurar
una administració pública eficient, àgil, transparent, propera i pensada en
funció de l’excel·lència en el servei als ciutadans és potser el primer gran
repte de futur del país que volem construir. Aquest mateix objectiu es pot
aplicar també a l’administració de justícia i a l’administració tributària, per
esmentar dos exemples molt evidents, que més enllà de trencar amb les inèrcies
i dependències de l’Estat espanyol, necessiten un canvi radical de model i
d’estil.
Com hauria
de ser l’administració pública del segle XXI? Hi ha massa o pocs funcionaris?
Cal una administració pública totalment digitalitzada? Com es pot millorar la
relació de la ciutadania amb la seva administració?
En parlem tot
seguit a Catalunya segle XXI.
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada