diumenge, 19 d’abril del 2020

"Gelosia", el microconte del dia (Dia 38 del confinament. Dia 35 de l'Estat de setge)

Dibuix Rosa Armangué
Confinament, dia 38
Dia  35 de l'Estat de setge

Heminway va escriure: el món és un bon lloc pel qual val la pena lluitar... només estic d'acord amb la segona part.
("Seven" Morgan Freeman-Wiliam Somerset)

MICROCONTES PER AL CONFINAMENT 

TRENTA-VUITÈ DIA (DIUMENGE 19 D’ABRIL)

Microconte 38 : Gelosies
– No t’agrada gens la meva dona?
– No, gens.
– Ni una mica?
– Ho sento, però no.
– Va, mira-te-la amb uns altres ulls!
– T’he dit que no. Què coi et passa?
– Que hi ha un sentiment que desconec.
– Quin?
– El de la gelosia. Tothom me’n parla i voldria sentir-lo.
– Canvia de dona. No se sap mai.
– Però, per què no et pot ni agradar una mica la que tinc ara?
– Amb mi, ho tens fotut. M’agraden els homes. No deus tenir pas cap  germà?
– Sí, és jove i ben plantat.
– M’interessa…
– Ei, que és molt jove per a tu…
– No hi fa res, avui l’edat ja no compta.
– I tant que sí! Treu-te’l del cap, ara mateix!
–  Per què?, tens por que te’l prengui?
– La veritat és que sí.
– Doncs, alegra-te’n! Ja estàs gelós!
– Ah, sí!
– Tal com ho sents.
– Home, doncs tenint en compte que m’he inventat això del germà…
s’agraeix el detall de posar-m’hi.

Joan Pinyol
(Del llibre Glops (Ed. Petròpolis, 2009) 
Il•lustració de Rosa Armangué
 www.escriptors.cat/autors/pinyolj
#CompartimCultura
#QUEDATACASA

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada